Trebor's Flarden, belicht in telkens korte stukjes, verhaaltjes, anekdotes het leven, het be’leven,
op een Grieks eiland.
Soms direct, soms van veraf, soms via de media of van horen vertellen of zeggen, mond tot mond.
Als je weg bent uit de directe invloed van ooit thuis, ga je dingen anders zien, anders benaderen en
beoordelen, kritischer of soms lacherig.

dinsdag 19 juli 2011

Ik ben onbelangrijk.nl


Hartstikke goed dat er aandacht aan deze vorm van   kinderuitbuiting wordt besteed, maar volgens mij is de slogan; ‘vandaag ben ik onbelangrijk.nl’, er nu juist eentje met een tegengestelde werking.

‘Ik ben Kim en ik ben model, so what?’ Juist wel ‘what’, want je kunt je naam en faam goed gebruiken om dit soort wanstaltige taferelen te stoppen of aan de kaak te stellen.

Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat we allemaal veel te veel met onze eigen ik bezig zijn, ja, dan moet je vandaag, en niet alleen vandaag, effe onbelangrijk zijn.

Maar als je aandacht vraagt voor dit probleem moet je vandaag, morgen, overmorgen en alles daarna, juist héééééllll belangrijk zijn.

Het shirt is leuk, maar ontwerp er nu ook eentje met; ‘Vandaag wil ik belangrijk zijn.nl..!’ of als je het nog iets wat dwingender wilt stellen; ‘vandaag moet ik belangrijk zijn.nl..!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten