Trebor's Flarden, belicht in telkens korte stukjes, verhaaltjes, anekdotes het leven, het be’leven,
op een Grieks eiland.
Soms direct, soms van veraf, soms via de media of van horen vertellen of zeggen, mond tot mond.
Als je weg bent uit de directe invloed van ooit thuis, ga je dingen anders zien, anders benaderen en
beoordelen, kritischer of soms lacherig.

zaterdag 12 maart 2011

Berisping...


Een apotheker wordt berispt door het Medisch Tuchtcollege voor het verkopen van medicijnen via internet. So what, zult u zeggen, dat gebeurt degelijks door vele andere apothekers ook, maar deze deed het zonder het recept van een dokter.
Dus ik, de super-doe-het-zelf-thuis-dokter ga aan de hand van de medische encyclopedie bepalen wat mijn ziektebeeld is en met een kladblaadje vol medische termen in de hand kruip ik achter internet.
Lees daar aandachtig alle werkingen en bijwerkingen van gezond makende snoepjes op de menukaart uit de winkel van de farmaceutische industrie, wat ik denk nodig te hebben om beter te worden.

Eureka, als ik dat en dat pilletje neem voorkom ik dit en dat, vul ik dit aan met dat gele ding tegen dat en dit, dan gaat het allemaal goed komen. De bijwerkingen hier en daar zal ik voor lief moeten nemen, want dat is bij dit pilletje dat en bij dat pilletje ga je licht geven. Ik heb pijn daar en daar en dat wil ik niet ’s avonds als ik op straat loop niet direct zichtbaar maken aan het passerende publiek. Mocht het licht toevallig gaan schijnen op hoofdhoogte, dan kan ik zo door als lantaarnpaal.
De juiste keuze bij het juiste pijntje of is het het juiste pijntje behandelen met het mooiste verhaaltje. De Inspectie van de Gezondheidszorg maakt zich grote zorgen over de toenemende verkoop van medicijnen zonder recept via internet door apothekers.
Mochten apothekers dit doen dan zijn ze minimaal in overtreding en zou je ze eigenlijk aan moeten klagen wegens het toedienen van ongeoorloofde medicijnen en mogelijk daardoor zou de nemer lichamelijk letsel op kunnen lopen met alle gevolgen van dien.

Een leuke bijkomstigheid is dan ook, dat het medisch wondertje wat ik zojuist heb besteld keurig wordt thuisbezorgd, waar begint en waar eindigt het begrip ‘Uw Thuisapotheek’. Een medicijnkast vol en ik kan zo zelf een internetsite starten, medicijnen op maat, met of zonder feestelijke effecten. Nog even en ik bestel via de apotheek zo mijn serie xtc-pilletjes of speciale medische shakes voor het komend weekend, het nieuwe ‘Heavy Medical Concert’.

Geen recept, geen pil d’r uit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten